Forum Sojusz Przedszkole Uni 10 Strona Główna  Forum Sojusz Przedszkole Uni 10 Strona Główna  
  Sojusz Przedszkole Uni 10
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Sojusz Przedszkole Uni 10 Strona Główna->Archiwum->Zgarnianie

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Zgarnianie <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
KeenJow
PostWysłany: Pon 11:54, 27 Sie 2007 Temat postu: Zgarnianie




Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Chciałbym się dowiedzieć jak obliczane jest koszenie surowców przez transportery (w napadach na inne planety). Wiem, że można zabrać wrogowi połowę jego surowców i zawsze najpierw zapełniane są transportery deuterem, ale nie wiem na jakiej zasadzie na przykład wysyłam na gościa 5 MT bo chcem mu zgarnąć 25k metalu (np. z sond wynika ze ma 53k M, 2k K, 0D) i jak zleciaciałem to zabrałem jedynie 15k metalu i troszkę kryształu. Moze mi ktoś wyjaśnić ten mechanizm ?

Z góry dziękuję.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zakrzewka
PostWysłany: Pon 12:08, 27 Sie 2007 Temat postu:




Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5

Transportery miały teoretyczną pojemność 25K... była to jednak czysto teoretyczna pojemność. Musisz uwzględnić także spalanie deuteru, który transportery muszą również zabrać na pokład. Jeśli leciałeś bardzo daleko, mogło się zdarzyć, że spaliłeś koło 10K deuteru, co wyjaśniałoby sprawę Wink
Inna możliwość: ktoś tuż przed Tobą też tam poleciał i zabrał trochę surowców Wink Musiałbyś przeskanować go jeszcze raz, jeśli atak nastąpił niedawno i sprawdzić czy teraz ma 15K metalu, czy 35K Smile Jeśli 15, ktoś zaatakował, jeśli 35 to za mała pojemność była Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KeenJow
PostWysłany: Pon 13:40, 27 Sie 2007 Temat postu:




Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Gośc nie był na tyle daleko, żeby MT spaliły aż tyle deuteru. 10 000 to chyba by musiały lecieć ze 3 galaktyki Smile 5 MT leciało tymczasem około 1:30h, 2 układy słoneczne dalej. Po prostu jest pewien sposób zapełniania transporterów, jak grałem w Ogame z 1,5 roku temu to pamiętam że go podawano. Nie wiem czy po prostu nie ma jakiegoś ogranicznika co do np. zabrania jedego typu surowca. Planete skanowalem 1 min przed atakiem i bylo wsio jak opisalem, po zbiorach takze ja skanowalem i wartosci surowcow wskazywaly ze tylko ja tam bylem.
Jak sfarmilem jednego goscia, co mial wszystkiego pełno to transportery zabraly mi po 1/3 kazdego surowca, po rowno.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zakrzewka
PostWysłany: Pon 14:00, 27 Sie 2007 Temat postu:




Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 4/5

Teraz rabunek wygląda tak Wink
Cytat:



# Ile surowców można zrabować z planety? Od czego zależy jakie surowce zrabuję?
Po każdym ataku możesz zabrać maksymalnie 50% każdego surowca. Przy czym ładownia floty zapełniana jest w następujący sposób:
UWAGA! Nowy algorytm - proszę o testowanie:
Więcej informacji i mała pomoc techniczna: Poprawki w FAQ i Tutorialach


Oznaczenia:
M, K, D - ilość poszczególnych surowców na planecie w chwili ataku
Ład - ładowność floty
RM, RK, RD - rabunek poszczególnych surowców
min(x;y) - mniejsza z wymienionych wielkości

uwaga - na każdym kroku wynik zaokrąglany jest w dół do pełnej liczby!

1) RM1 = min(Ład/3 ; M/2) ' pierwszy rabunek metalu
1a) Ład1 = Ład - RM1 ' aktualizacja wolnej ładowności

2) RK1 = min(Ład1/2 ; K/2) ' pierwszy rabunek kryształu
2a) Ład2 = Ład1 - RK1 ' aktualizacja wolnej ładowności

3) RD = min(Ład2 ; D/2) ' rabunek deuteru
3a) Ład3 = Ład2 - RD ' aktualizacja wolnej ładowności

4) RM2 = min(Ład3/2 ; M/2-RM1) ' drugi rabunek metalu
4a) Ład4 = Ład3 - RM2 ' aktualizacja wolnej ładowności

5) RK2 = min(Ład4 ; K/2-RK1) ' drugi rabunek kryształu

Ostateczny rabunek poszczególnych surowców to:
metal: RM1+RM2
kryształ: RK1+RK2
deuter: RD


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KeenJow
PostWysłany: Pon 14:23, 27 Sie 2007 Temat postu:




Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

No pięknie dziękuję. Rzeczywiście trochę działa (sprawdziłemw Excelu). Nie mogłem tego znaleźć.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Blackwind
PostWysłany: Wto 11:08, 28 Sie 2007 Temat postu:




Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zza firewalla :)

Do obliczania ilości potrzebnych transporterów świetnie nadaje się program o nazwie: Speedsim.

Po uruchomieniu wciskamy F4 i w zakładce Inne wybieramy na dole statek, który chcemy, żeby program używał jako domyślny (np. mamy zamiar farmić MT to wybieramy MT, ale można też i inne) i zatwierdzamy "OK".

Zaznaczamy cały raport szpiegowski, kopiujemy i wklejamy w "Pole wczytywania" (mniej więcej po środku programu) i klikamy w "Czytaj", a następnie w "Rozpocznij symulację". Poniżej pokaże sie ile statków, które używamy jako jednostek do przeliczeń potrzeba do wywiezienia wszystkiego co możemy wywieźć Smile Po najechaniu na tę liczbę myszką pojawi się malutki spis z ilościami w innych popularnych statkach np. w OW, w DT itd.

Poniżej wyświetlany jest Rzeczwisty rabunek, czyli ilość surowca jaki rzeczywiście wywozimy. Jeżeli wpiszemy we Flotcie agresora (czyli naszej) statki o mniejszej ładowności niż wymagana, to nie wyniesie on 100% czyli zabierzemy mniej niż moglibyśmy. Trzeba pamiętać, że posyłając wraz z transporterami inne statki ładowność floty wzrasta, więc czasami można posłać mniej transporterów, by i tak zgarnąć wszystko co możliwe. Dobrze jest też posyłać o 1-2 transportery więcej niż potrzeba - flota leci zwykle ponad 1h do celu, a w tym czasie przecież kopalnie cały czas wydobywają i ilość surowca na planecie, którą się atakuje, będzie większa niż na skanie sprzed godziny...

Co by tu jeszcze...

Wypełniając pole "Własna pozycja" oraz podając poziom "Napędów" program obliczy jak długo będzie trwał lot i ile potrzebowalibyśmy na niego deuteru (by nie musieć w kółko wpisywać swoich technologii - bojowej, ochronnej i opancerzenia oraz napędów - po uzupełnieniu trzeba kliknąć w menu Plik-> Zapisz technologie. Program zapamięta te dane nawet po wyłączeniu, a w razie zmian wystarczy poprawić to co uległo zmianie i ponownie zapisać).

Jeżeli na planecie stacjonowała jakaś flota albo to my ponieśliśmy straty w walce, to Speedsim automatycznie wyliczy ile będzie szczątków i ile trzeba posłać recyklerów, by je pozbierać, a klikając w "Raport z bitwy" możemy zobaczyć jak taka walka mogłaby wyglądać, gdyby się odbyła.

Oczywiście program nie jest nieomylny i czasami traci się więcej statków niż podaje, ale na potrzeby gry w zupełności wystarczy...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KeenJow
PostWysłany: Wto 23:00, 28 Sie 2007 Temat postu:




Dołączył: 25 Sie 2007
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

No wiedziałem o SpeedSimie, ale nie wiedziałem, że potrafi wczytywać raporty. Dzięki.
Osobiście uważam że jest to metoda trochę mozolna, dlatego chciałemn sobie to wprowadzić do Excela. Tworze małą mapkę farm, gdzie obliczam sobie takie "moje punkty farmera", czyli punkty opłacalności ataku na farmę. Punkty te zależą od surowców na planecie (najbardziej), odległości od mojego układu, obrony (jedynie symbolicznie od-punktowane) oraz od statusu gracza (i-najfajniej sie farmi). Dzieki temu mam moze nie aktualna zupelnie, ale mala baze farm (w tej chwili jakies 76 planet). Ciekawe kiedy mi sie znudzi Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
roslinae
PostWysłany: Wto 23:02, 28 Sie 2007 Temat postu:




Dołączył: 27 Cze 2007
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Gliwic

a mugłbyś mi podać kordy jakiejść farmy co znikomą obrone

Ostrzeżenie za spam. Proszę wypowiadać się poprawną polszczyzną.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Sojusz Przedszkole Uni 10 Strona Główna->Archiwum->Zgarnianie
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group